Google investeste 150 de milioane de dolari pentru proiecte de energie regenerabila

Cei de la Google si-au anuntat, in cursul zilei de marti, intentia de a investi in jur de 150 de milioane de dolari pentru proiecte de energie regenerabila, cautand sa utilizeze aceasta finantare cu scopul de a prezenta un model si a incuraja initiativele ecologice in tarile in care sunt fabricate produsele ale companiei. Anuntul vine la mai putin de o luna dupa ce fondatorul si directorul executiv al Amazon, Jeff Bezos, a prezentat o initiativa larga de reducere a amprentei de carbon a companiei sale, iar Google a anuntat 18 noi oferte solare si eoliene in SUA, Chile si Europa. E concurenta intre cele doua companii privind actele caritabile, se pare. 

“Credem ca Google are capacitatea si responsabilitatea de a crea schimbari sistematice”, a declarat seful departamentului de hardware al Google, Rick Osterloh, prezent pe scena in cadrul unui eveniment de lansare a produsului „Made by Google”, in cursul zilei de marti. El a spus ca investitia in „regiuni-cheie de productie” – al caror nume nu au fost mentionate – este menita sa extindă eforturile interne ale Google de a-si reduce amprenta de carbon. Osterloh a spus ca operatiunile Google au devenit neutre in 2007 si ca compania americana a trecut la un consum de energie 100% regenerabila incepand cu anul 2017.

“Cand alegeti sa cumparati produse hardware de la Google, contribuiti la aducerea de energie regenerabila in comunitatile din intreaga lume”, a spus Osterloh. In plus, Ivy Ross, directorul de design hardware al celor de la Google, a declarat marti ca toate produsele Nest lansate in acest an vor include materiale plastice reciclate si ca tesatura de pe boxele Nest Mini va proveni din sticle reciclate. Interesante materiale pentru a dezvolta dispozitive electronice in jurul lor. Anunturile pe care Google le-a facut in cadrul zilei de marti, prezinta o continuare a eforturilor intensificate ale marilor companii tech pentru a arata ca lucreaza pentru a pastra intact mediul inconjurator. O framantare a opiniei publice pe care spera sa o linisteasca, pentru ca de acest subiect sunt preocupati atat clientii companiei, cat si proprii  angajati. Ca un exemplu concret al acestor demersuri, la evenimentele sale de lansare a unui produs, cei de la Apple isi desfasoara adesea munca de a folosi aluminiu reciclat in mai multe dispozitive.

Este posibil ca noile investitii ale celor de la Google sa fi fost influentate de un activism crescut in randul angajatilor de profil ai companiei. Luna trecuta, angajatii Google, Amazon si Microsoft s-au alaturat public unei manifestatii climatice globale care a fost provocata de discursul celebrei activiste climatice Greta Thunberg. Acea tanara de 16 ani din Suedia pe care guvernele lumii continua sa o ia in ras.

Aceste inițiative de reciclare si de incurajare a energiei regenerabile pot ajuta, de asemenea, gigantii tehnologici sa-si imbunatateasca oarecum reputatia. O reputatie patata de scandaluri privind confidentalitatea utilizatorilor si modul in care acestea o incalca, practici monopoliste si anti-concurentiale sau, in cazul celor de la Amazon, rapoarte in legatura cu conditii precare de munca pentru angajatii din depozitele companiei de retail online.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *